Hoe handelen bij autoschade?

NIET Aansprakelijk

U bent niet aansprakelijk voor het ongeval, er kan nog veilig met het voertuig gereden worden en gaat dit aan de verzekering aangeven.

  • U vult samen met de tegenpartij de voorzijde van een ongevalsaangifte in, de achterzijde van het formulier vult u elk afzonderlijk in. In het vakje “hersteller” vult u Carrosserie Markant in.
  • U bezorgt de ongevalsaangifte aan uw makelaar of rechtstreeks aan uw verzekeringsmaatschappij.
  • Vervolgens rijdt u met het voertuig naar Carrosserie Markant, Terbekehofdreef 20 te Wilrijk zodat we een fotodossier kunnen samenstellen.
  • Nadien nodigen wij u uit voor expertise en terzelfder tijd voor de herstelling (95 % van de gevallen). Uiteraard krijgt U, indien u dit wenst, tijdens deze herstelperiode een vervangwagen ter beschikking.
U bent niet aansprakelijk voor het ongeval en het voertuig is geimobiliseerd.
  • Indien uw voertuig geïmmobiliseerd is laat u deze slepen naar Carrosserie Markant Terbekehofdreef 20 te Wilrijk, indien mogelijk en ter beschikking zorgen wij voor vervangend vervoer.

De wagen moet getakeld worden.

Als uw voertuig niet langer rijvaardig is, kunt u best een takelfirma contacteren. Als u zelf voor verzorging naar het ziekenhuis moet, zorgt de politie ervoor dat uw voertuig getakeld wordt. Aan het takelen zijn steeds kosten verbonden. U moet ook de stallingskosten betalen. Als U het voertuig rechtstreeks naar Markant laat brengen en het wordt bij ons hersteld, dan worden er geen stallingskosten aangerekend.

De meeste mensen hebben in hun autoverzekering of leasecontract de optie pechverhelping, en kunnen de auto laten depanneren naar onze garage. Een telefoontje naar ons en wij regelen dat uw defecte wagen bij ons nog diezelfde dag wordt afgeleverd. Markant werkt hiervoor samen met enkele takeldiensten die voor u ook buiten kantooruren 24/24 beschikbaar zijn.

Takeldienst